Canadian ISP internet service provider locator logo                Comments for CIK Telecom INC

Rating summary for the past year: Negative: 4
4 ratings in the past year. 4 ratings in total.

Thu, Oct 24,
2019

YOU GET WHAT YOU PAY FOR. I wish I found this site to read all the reviews before trying CIK Telecom (aka Cannet Telecom).

I purchased the Unlimited 300 Mbps offer with their modem rental totaling $40/month.

First, the service start date was delayed by a few days because supposedly Rogers didn't activate the service on time after cancelling with my previous ISP. I had to borrow my neighbor's wifi until that was resolved.

When the service started I ran multiple speed tests and the results were all over the place. I was getting speeds as low as 5 Mbps during peak time 9pm. My streaming services Youtube, Netflix, Amazon Prime, etc were stuttering/buffering and dropping to lower resolution to compensate.

I called their tech support and they said they will fix it. I did notice a small speed increase and ran tests but it was rarely over 20 Mbps in the evenings. I was still getting stuttering with streaming services. The only time I actually saw speeds over 150 Mbps was after 2 am, never got close to the 300 Mbps that they advertised.

I should say that their customer support team in Delhi, India were were polite and pleasant to talk to. Didn't fuss too much when I cancelled and refunded the first month.
Rating:-1
Service: cable
ISP REPLY
Dear Customer: You have complained wrong company. we are CIK Telecom, with over 400 employees supporting over 250,000 customers. We don't have general issue as you mentioned. if you have any issue with Can-net, you should contact them directly. BTW, all of TPIA are using Rogers Cable as backend, it doesn't mean all companies using Rogers would have exactly same issue. we have 0 customer complaining the issue you had now.

Jack Don
Senior manager
Customer Relation
City: Toronto,
ON

Thu, Sep 19,
2019

We've been with CIK for 5 years now (and currently in multiple households) due to having asian parents using it for Chinese TV service. They have been consistent throughout the years - consistently bad. Currently the internet in multiple houses (which one is kilometers apart from the others) have been very unstable and disconnecting on and off around half of the time. We've had this issue for the past year as well, despite their promises to "get better" after contacting them over the phone many times.

Only advantage is that price is cheap, but at this point, the internet is worse than McDonalds / other public wifi, which is free, so why bother?
Rating:-1
Service:
ISP REPLY
Dear Customer: Thanks for using our service for 5 years. Is it possible you can provide your account number &information to Jack.don@ciktel.com so that we can investigate. Our support is very good as they are about 30% of Chinese community in Canada using our service and we have 240,000 customers, our overall support is excellent. pls provide your contact information so that we can investigate then you can post what we found out here if you like.

Cheers,
Jack Don
Senior manager
Customer Relation
City: Waterloo,
ON

Sat, Jun 08,
2019

Ping is so bad it times out when I'm checking the ping

https://www.meter.net/ping-test/201922-177300-7bab.html

https://www.meter.net/ping-test/201922-177326-f61e.html

https://www.meter.net/ping-test/201922-177473-4faa.html

https://www.meter.net/ping-test/201922-177715-f26f.html
Rating:-1
Service:
ISP REPLY
Dear Customer: usually high ping time is due to congestion at CPE side when having heavy traffic. You can contact our tech support to investigate or email to our escalation team jack.don@ciktel.com. You may also login www.ciktel.com to your account on the 2nd day to check your previous data usage.

pls let me know if you need any further help.

Jack Don
Senior manager
Customer Relation.
City:
ON

Sat, Feb 02,
2019

I have the service with them since Juin 2018.

"The customer is king" my ass! Totally the opposite! They stole me $20 and impossible to get back my money. They wrote the wrong bank account number 3 times in their database and I called 4 times to fix this issue because I was still receiving email about the issue to pay my invoice. They told me this was my fault. MY FAULT!? Need to call 4 times to be sure they have the right information to charge me directly from my bank account and the account was wrong 3 times!? No supervisor to talk to. I lost $20 of my precious money.

Since the beginning of January 2019 (maybe before), I started to see issues with some of my software (crashing!) and gaming consoles with connection stability issues. After investigation and tested with a fixed computer and a router, I confirm they changed something on their side. My IP external IP address change many time within a minute!! This is disgusting. I called them and they told me I will NEED TO PAY 10 $ a month TO FIX the issue. I told them they changed something and a few weeks ago and they can't admit it. Each time I contacted them no supervisor exist. In 25 years of using ISP, this is the worst service I got! No respect for their customer. Cherry on the top, since I'm with them, localisation service show my location is always Toronto and not Montréal.

I'm fucking done! I will change soon!!

To be noted : I used the French tech support each time.
Rating:-1
Service: drydsl
ISP REPLY
could you pls send your account or ticket number to Jack.don@ciktel.com so that we can investigate right away, then you can select to post the result here.

Cheers,
Jack Don
Senior manager.
City: Montréal,
QC

CLOSE WINDOW