Canadian ISP internet service provider locator logo                Comments for B2B2C High Speed Internet

Rating summary for the past year:
ratings in the past year. 12 ratings in total.

Sat, Oct 07,
2017

Ça fait environs 2 ans que je suis avec B2B2C et il y a régulièrement des coupures de service. Leur Mediatrix qui sépare le signal du modem vers mon router et le téléphone n'arrête pas de perdre la connection à l'internet et ça cause mon router à perdre l'adresse IP et à prendre une adresse "locale". Je dois à chaque fois me connecter au router et forcer un "release" et "renew" pour négocier une nouvelle adresse.
Quand j'appèle le service technique, ils confirment que le Mediatrix a souvent des demandes de reconnexion, mais ne peuvent rien faire à moins que je branche un ordinateur directement sur le Mediatrix, éliminant toute possibilité de connecter mon réseau wifi. J'ai changé de modem 2 fois et le Mediatrix 3 fois dans la dernière année. J'ai même upgradé mon router, mais les problèmes persistent.
Les trois derniers jours ont été pire avec des déconnexions à toutes les 3-5min pendant que leur Mediatrix perd la ligne téléphonique (VoIP) aussi.
J'ai tenté de demander si les problèmes avec la ligne téléphonique et les pertes de connexion du Mediatrix pourraient être causés par une mauvaise configuration du Mediatrix, mais personne semble être capable de vérifier cette idée.
Les bons points sont que j'ai bien apprécié que leurs prix sont bons et qu'ils chargent toujours le prix accepté d'une facture à l'autre (contrairement à Bell-Sympatico que j'avais avant)
Nous sommes bien désolés que nous n'avons pas réussi à stabiliser votre service. Nous allons revoir ce cas pour voir comment nous pourrions éviter qu'il se reproduise. Si ceci peut encore être utile, n'hésitez pas à demander l’intervention de notre équipe à nouveau en rapportant notre réponse sur canadianisp afin que l'on puisse apporter un ajustement approprié à votre compte. SB
Rating:-1
Service: drydsl
City: Chomedey,
QC

Mon, Jul 10,
2017

This company does not offer cable service in Ontario, despite canadianisp saying they do. Thank you for reporting this. We have corrected our listing. Please accept our apologies. We are sorry for the inconvenience this error has caused you and other visitors to candianisp.
Rating:Comment
Service: cable
City: Toronto,
ON

Tue, Nov 10,
2015

La puissance Wifi du modem SmartRG est trop faible pour la ville. Je me fais enterrer par tous les voisins.
J'ai connu une interruption complète pendant deux jours, ce qui est très ennuyeux quand son téléphone est VOIP.
Le soutien technique est vraiment technique et compréhensif avec les bidouilleurs qui jouent dans le modem.
Je suis désolé d’apprendre que vous éprouvez des problèmes avec votre WIFI. La majorité des combinaisons modems/routeur comme le Smart RG peuvent ne pas suffire quand un grand nombre de WIFI compétitionnent pour les fréquences. Un routeur haute-puissance peut être requis dans votre cas. En ce qui concerne votre interruption de service, je vous invite à me contacter directement par courriel. J’aimerais pouvoir ajuster votre facture du mois pour en tenir compte au moins (marketing@b2b2c.ca). Au plaisir, Steph
Rating:0
Service:
City: Montréal,
QC

Thu, Oct 15,
2015

I have been with B2B2C for about 2 years now. For a very long time i have been experiencing slowness and calling their tech support not very helpful other than offering to change the modem. I am already on the 3rd modem for the last 2 years and hasn't helped much. I would like them to send a technician home to fix it for good and doesn't seem to happen Hi. I'm sorry to hear your story. I would like to follow up with our technical team. If this does not bother you, could you provide the name associated with your account. You can send it to marketing@b2b2c.ca? Stephen.
Rating:-1
Service: dsl
City: Montreal,
QC

Tue, May 05,
2015

They do not offer unlimited plans according to their website. Hi. Thanks for stopping by our website. Sorry if it's design did not help you get to what you wanted. You can find unlimited plans under Fiber access. Hope this helps. Cheers.
Rating:-1
Service: cable
City: Stouffvile,
ON

Fri, Feb 06,
2015

I have been with b2b2c.ca maybe almost since they started and can say that their service has always been great. They have helped me when my system had hiccups and although bandwidth today seems a bit limited, I have never had problems. I feel I am an experienced web user, since I worked in the computer field most of my career. Thanks you b2b2c! No I have no financial interest or connection to this company - just a satisfied user. Hi. We're very happy you feel that way. Thank you for sharing your experience with the community. Cheers from the team at B2B2C.
Rating:1
Service: dsl
City: Caledon east,
ON

Sat, Aug 23,
2014

Was with them before but no more competitive

67$ B2B2C.ca, 130GB/month, cable 30Mbps
53$ Electronicbox.net, 250GB/month, cable 30Mbps

B2B2C.ca 14$/month more, half transfer cap
Rating:Comment
Service:
City: Montreal,
QC

Mon, May 19,
2014

Mediocre connecion. The speed is not what we pay for. (supposed to be 6mpbs when I can only reach up to 4mpbs and thats only when I dont have half that, which is frequent.And no, its not because of the distance, I'm less than an hour away from MTL) If only it was just that, but no, the connection is constantly dropping esp. at night. In the first weeks they were at least trying to solve issues, they sent Bell change phone lines and everything but now, 1 year later it still is an unsolved problem. I suggest avoiding B2B2C or at least their DNS plans. (as maybe their cable is ok, but I doubt it). // La connection coupe, n'est pas aussi rapide que supposée (on parle quand meme de 2mpbs de moin ici). Il sont au courant, mais cela n'était un probleme pour eux seulement au début, histoire de faire bonne impression. B2B2C, à éviter. En : Hello. First of all, thanks for posting your comments. Sorry to hear you're not happy with the srevice. The DSL technology your refering to is on its way out fortunatly, as it is much less capable then Fibre TTN our cable in delivering to spec on speed and stability. Do not hesitate to call us or one of our competitors to see if one of these technologies would not be now available at your residence. Good luck.

FR : Bonjour. Tout d'abord, merci pour votre commentaire. Désolé d'entendre vous n'êtes pas heureux avec le srevice. La technologie DSL auquelle vous référez est en voie de disparition heureusement, car elle est beaucoup moins capable que la Fibre TTN ou le câble à rencontrer les spécifications sur la vitesse et la stabilité. N'hésitez pas à prendre contacte avec nous ou un de nos concurrents pour vérifier si une de ces technologies ne serait pas maintenant disponibles à votre résidence. Bonne chance.
Rating:-1
Service:
City: Rawdon,
QC

Mon, May 12,
2014

High price for the band width.
Changed plan without my consent.
Poor service since there are now a big company them self, witch contradict there motto.
Easy to find a better ISP.
Good morning. Sorry to hear we did not stand by our promise to be the alternative to the giants, in your view. If you feel we changed your service plan without your consent, please call us or send a request for refund by email to webmaster@b2b2c.ca refering to your post on CanadianISP. Have a great summer. Steven B.
Rating:-1
Service:
City: St-sauveur,
QC

Wed, Mar 26,
2014

I had been with B2B2C for 6 years on a 6Mb/s unlimited dsl internet. The customer service and tech service was always good. When I called and talked to Techs, they always treated me like someone smart enough to skip the basic debugging questions. when I had problems, it was always Bell's fault(when moving, Bell even skipped 3 appointments and said I wasn't there). I finally changed provider last weak since I wanted to upgrade and B2B2C are no more competitive with their price.
Overall, my experience is good with them but, their price is now the same as Bell or Videotron...
Hi there. Thank you for your comment. We do pride ourselves on providing better customer service. Bell has responded to some of our own comments on the quality of the installations they provide us and we are optimistic for changes coming on line this month. That being said. We hope you will continue to checkout our offers going forward and that we can see you return for another good 6 years. Cheers.
Rating:1
Service:
City: Longueuil,
QC

Sun, Jul 08,
2012

Good service but too expensive since March 2012. I went from them to Electronicbox.net. For the same price and capacity Electronicbox.net is a lot faster. Sorry for the belated response to your comment. The guys at EB do a good job. Hope to see you come back should that not be your experience. For many customers we do beat their offers, so don't hesitate to ask us for a competitive offer. We believe in the benefits of competition. Cheers.
Rating:0
Service:
City: Montreal,
QC

Fri, Nov 11,
2011

Good service, constant speed, no problem over 10 years.
Rating:1
Service:
City:

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